Mail z CV – co w nim napisać, żeby dostać zaproszenie na rozmowę?

Wysyłanie dokumentów aplikacyjnych drogą e-mailową, to w dzisiejszych czasach, absolutny standard. Problem z tym, że niewiele kandydatek wie, co tak naprawdę zawrzeć w mailu i jak zainteresować swoją osobą rekrutera. Na nieszczęście HR-owca, większość aplikantek, stosuje tą samą, nie ukrywajmy nudną, formułę, bądź nie wpisuje w treści e-maila kompletnie nic. Jeśli zastanawiasz się jak napisać odpowiedni e-mail, zbudować dobre wrażenie na rekruterze i wyróżnić swoje CV to koniecznie zastosuj poniższe rady!

1. Temat e-mail

Najczęściej pracodawcy proszą, aby w temacie maila o wpisanie stanowisko na które aplikujesz, bądź podanie numeru referencyjnego zgłoszenia. W takim przypadku, nie należy ignorować tej prośby, ale dostosować sie do podanych wymagań. Jeśli jednak w ogłoszeniu nie znalazłaś konkretnych wytycznych dotyczących tematu wiadomości, to wystarczy, że wpiszesz swoje imię, nazwisko i stanowisko na które aplikujesz. To ułatwi pracę rekrutera i pomoże mu szybko odnaleźć Twoją wiadomość w  skrzynce.

2. Skuteczna treść

Zdecydowanie odradzam, wysyłanie pustych wiadomości mailowych. Załączone CV, to zdecydowanie za mało!  Jeśli chcesz, żeby rekruter poświęcił Ci czas, napisz wiadomość według poniższego szablonu:

  • Odpowiedni zwrot grzecznościowy (“Dzień dobry”)
  • Wytłumacz na jakie stanowisko aplikujesz (“Piszę w związku z ogłoszeniem o pracę na stanowisko X “)
  • Dlaczego powinnaś zostać zaproszona na rozmowę (Posiadam 5-letnie, poparte sukcesami, doświadczenie w dziale logistyki.”)
  • Informacja o załączonych dokumentach (“W załączniku przesyłam stosowne dokumenty”)
  • Odpowiedni zwrot grzecznościowy (“Dziękuję za poświęcony mi czas. Pozdrawiam”)
  • Załącz dokumenty  (głównym celem Twojej wiadomości, jest oczywiście przesłanie dokumentów aplikacyjnych. Zadbaj o ich poprawne zatytułowanie i użyj następującego wzoru – Nazwisko_Imię_CV.pdfNazwisko_Imię_LM.pdf. Dzięki temu, stworzysz spersonalizowany plik, który nie zgubi się na dysku rekrutera.)

Oczywiście, sposobów na stworzenie odpowiedniego maila jest dużo – to tylko podpowiedź, abyś wiedziała na jakich aspektach powinnaś się skupić. Kiedy upewnisz się, że wiadomość nie zawiera błędów ortograficznych, wciśnij przycisk wyślij.

malpa

3.  Diabeł tkwi w szczegółach!

Jeśli wysyłasz jeden model CV w odpowiedzi na różne ogłoszenia o pracę, to możesz być pewna, że marnujesz czas. Jak wspominałam w poprzednich artykułach dopasowanie CV i wiadomości mailowej do stanowiska to absolutna podstawa. Jeśli jednak nie masz zamiaru poświęcać na życiorys zbyt dużej ilości czasu i chcesz wysłać ten sam wzór do kilku pracodawców, to upewnij się, że  Twoja wiadomość nie zawiera znacznika FW:. Wygląda to bardzo nieprofesjonalnie i wzbudza zdecydowaną niechęć do zapoznania się z treścią dokumentów załączonych do wiadomości.

Mam nadzieję, że powyższe rady ułatwią Ci zdobycie pierwszej pracy! Pamiętaj, że jeżeli chcesz podzielić się opinią, dodać coś od siebie lub zapytać, to komentując na blogu lub pisz do nas na: kontakt@babkiwbiznesie.pl. Babki w biznesie znajdziesz także na: Facebooku i YouTube.

Powodzenia! A.

  • admin

    Dziękujemy 🙂

  • Bardzo przydatny post 🙂